Het mobiele usability lab

Hogere conversie door echt blije gebruikers

Het Voortraject

Bij het ontwikkelen van een website komt meer kijken dan een 'bouwer' en een grafisch ontwerper inhuren. Daarom Voortraject met een hoofdletter! Weet je als website eigenaar bijvoorbeeld:

  • Wie jouw doelgroep is?
  • Wat je precies wilt bereiken met jouw website?
  • Wat jouw doelgroep wil zien en doen op jouw website?
  • Hoe je jouw website gaat vermarkten?

Antwoord op deze vragen krijg je door ze te stellen: aan jouw (beoogde) doelgroep en aan Google Analytics. Voordat je een website gaat ontwikkelen of wanneer je toe bent aan een redesign van een bestaande website, neem de tijd om pas op de plaats te maken en antwoord te vinden op deze vragen.

Functioneel ontwerp

Het antwoord op deze vragen staat in een functioneel ontwerp. Het is het startpunt voor de grafisch ontwerper, de bouwer van de website en de schrijver van de teksten.
Hierin staat wat het doel is van de website voor de organisatie, de doelen die de bezoekers willen bereiken, welke informatie er op de website moet komen staan, hoe deze gestructureerd moet worden (navigatie menu) en hoe de opbouw van de pagina's eruit moet komen te zien (wireframe).

Werkwijze

Het functioneel ontwerp stellen we samen door kwalitatieve informatie te verzamelen via een workshop met mensen uit jouw organisatie en vertegenwoordigers uit jouw doelgroep. Dit kan aangevuld worden met kwantitatieve informatie, die wordt verzameld uit de 'big data' die Google levert.

Wanneer het gaat om een redesign heeft de huidige website waarschijnlijk statistieken verzameld via bijvoorbeeld Google Analytics. Gaat het om een nieuwe website, dan heeft de Keyword Planner van Google antwoorden.
Het functioneel ontwerp geeft je ook de mogelijkheid om vergelijkbare offertes op te vragen bij website bouwers, aangezien het voor hen dan duidelijk is wát er precies gebouwd moet worden. 

Kosten

v.a. € 450,-

Meer weten?

 

contact