Het mobiele usability lab

Hogere conversie door echt blije gebruikers

Website review

Zoek je jouw website wel eens op via Google? En staat hij dan op de eerste plek in de zoekresultaten? Dat komt omdat Google alles voor je bijhoudt; welke websites je bezoekt en vanaf welke computer je dat doet. Google gaat er vanuit dat websites die je vaker bezoekt, jouw interesse hebben en plaatst ze daarom bovenin in de zoekresultaten.

Er is veel overlap bij wat Google belangrijk vind en beloont en wat gebruikers belangrijk vinden.

Op welke plek jouw website terecht komt, heeft met een heel aantal eigenschappen van jouw website te maken. Via een website analyse check ik deze eigenschappen en geef je ik advies hoe je de vindbaarheid, gebruiksvriendelijkheid en conversie van jouw website kunt verhogen.

  • Een review bestaat uit een aantal onderdelen:
  • Technische instellingen: kan Google overweg met hoe jouw website technisch in elkaar steekt (bijv. of hij responsive is);
  • Onsite optimalisatie: gebruik je zoektermen op de plekken waar ze horen;
  • Gebruiksvriendelijkheid: maak je het bezoekers makkelijk om te doen en vinden wat ze willen;
  • Marketing: roep je bezoekers op om te doen wat jij voor ogen hebt dat ze doen;
  • Backlink analyse;
  • Statistieken: als je Analytics gebruikt, wordt de review aangevuld met een analyse hiervan, w.o. social media kanalen.

Heuristische evaluatie

Een review door mij is vooral gericht op de gebruiksvriendelijkheid. De methode waarvoor is een heuristische evaluatie. Het is een gebruikerstest, uitgevoerd door een expert die oog heeft voor de gebruikerservaring. Wil je testen met echte gebruikers, dan is er de usabilitytest.

Kosten

v.a. € 375,-

Meer weten?

 

contact