Het mobiele usability lab

Hogere conversie door echt blije gebruikers

Rekruteren deelnemers

Om een website, applicatie of ontwerp te laten evalueren heb je deelnemers nodig om te testen. En die deelnemers moeten een goede afspiegeling zijn van jouw doelgroep. Echte gebruikers dus.

Doelgroepanalyse

Eerst wil je duidelijk hebben wie die gebruikers zijn, wat hun kenmerken zijn. Dat is een doelgroepanalyse. Dit kan je uitwerken tot persona's: voor elk type gebruikers maak je een fictief persoon aan dat aan deze kenmerken voldoet om zo de doelgroep levend te maken.

Daarna kan je bepalen hoeveel je er wilt hebben, met welke kenmerken. Testen met alleen studenten, wanneer jouw doelgroep bestaat uit ouderen, is geen goed idee. Studenten bijvoorbeeld, gebruiken computers echt anders anders dan ouderen. Daarnaast wil je dat de deelnemers zich goed kunnen inleven in de scenario's die ze voorgeschoteld krijgen.

Kosten rekruteren en indelen van deelnemers: € 75,- per deelnemer.

Meer weten?

 

contact