Het mobiele usability lab

Hogere conversie door echt blije gebruikers

Desirabilitytest

Hoe gebruikt en ervaart jouw bezoeker jouw site

Een gefrustreerde bezoeker haakt af of houdt een vervelend gevoel over aan zijn bezoek aan jouw website en dat straalt af op jouw organisatie. En dat gebeurt wanneer jouw website niet heel snel duidelijk maakt waar de informatie te vinden is, waar jouw bezoeker naar op zoek is.

Observeer jouw klant live aan het werk met jouw website of applicatie. Pas dan kan je een goed begrip krijgen van hun ervaring. De klant bepaalt de ervaring die hij wil hebben; jouw taak is het om die te vervullen. Dus kijk, luister, reageer en help ze zo goed mogelijk te laten doen wat ze willen doen.

Hoe gaan we te werk?

We kijken naar de opzet van jouw website en bepalen we welke belangrijke onderdelen veel worden gedaan; de taakanalyse. Klanten, bezoekers of mensen uit jouw beoogde doelgroep (circa 5) worden gevraagd om taken uit te voeren op jouw website. Deze gebruikers worden tijdens het uitvoeren van deze de taken geobserveerd en naar aanleiding daarvan wordt een actielijst opgesteld van verbeterpunten. 

Deze wijze van testen geeft inzicht in - niet alleen wat werkt - maar ook waarom het werkt. Zeker voor websites die (nog) geen hoge bezoekersaantallen trekken, is dit een ideale manier om ontwerp, interactie en navigatie te verbeteren.

Kosten

v.a. € 750,-

Meer weten?


Contact