Het mobiele usability lab

Hogere conversie door echt blije gebruikers

Recent Posts from 'Blog'

Een website is als een auto (deel 2)

In deel 1 "Een auto is als een auto' legde ik uit waarom ik auto's als metafoor ben gaan gebruiken. Een andere reden waarom ik dit graag gebruik is om uit te leggen hoe websites werken en wat erbij komt kijken; welke keuzes je hebt. (read more)

Een website is als een auto (deel 1)

Waarom zeg ik dat? Om 2 redenen. Ik ben begonnen deze metafoor te gebruiken doordat er heel wat ondernemers naar mij toe komen en dan zeggen: 'Doe mij een website." Gevolgd natuurlijk door: "En wat kost me dat?" Mijn reactie is dan altijd een tegenvraag. "Ga je ook naar een garage en zeg je dan tegen de verkoper: Doe mij een auto en wat kost me die?" (read more)

The Paradox of Choice

Ik wil kunnen kiezen:
Wil ik rijst eten vanavond of pasta?
Wil ik linksaf of rechtsaf? (read more)

Lees meer…en waar ga ik heen dan?

Het lijkt handig te zijn. Om een paragraafje te schrijven met de tekstlink: Lees meer... erachter. Alle websites, opgebouwd uit artikelen gebruiken dit. En dat zijn er steeds meer.  (read more)

Waarom computervaardigheden belangrijk zijn

Een ontwerper of bouwer van websites is niet de gebruiker. Hij kan wel proberen te raden naar de behoeften van een gebruiker, maar zal er vaak naast zitten. Waarom? Omdat de ontwerper erg verschilt van de doelgroep.
Hij heeft over het algemeen (read more)